Draw Me A Fish – An interactive installation for kids

  • 🇺🇸 English
  • 🇫🇷 Français
🇺🇸 English

Draw me a fish

« Draw me a fish » is an interactive installation that invites kids to draw a fish and watch it come to life in a virtual aquarium. After choosing from four fish models, the child can decorate and color it, then place it in the scanner, before seeing it appear and evolve in a realistic and colorful aquatic setting. A poetic and playful installation to encourage future creative talents!

This interactive project is made with Unreal Engine 5 and Touchdesigner. It uses a calibrated camera to recognize and capture the different fish models, then bring them to life in a modular scene through organic movements in real time.

This immersive and interactive installation is a prototype intended to introduce the concept. The final versions can be declined in a wide variety of universes, featuring for example butterflies, tree leaves, characters or other. The overall scenography and its elements, such as the scanner, can be adapted to all types of environments and places. The projection surface is also variable depending on needs: video projection, LED wall, giant screen, etc.

🇫🇷 Français

Dessine moi un poisson

« Dessine moi un poisson » est une installation interactive proposant aux enfants de dessiner un poisson, et de le voir prendre vie dans un aquarium virtuel. Après avoir choisi parmi quatre modèles de poissons, l’enfant peut le colorier puis le placer dans le scanner, avant de le voir apparaître et évoluer dans un décors aquatique réaliste et coloré. Une installation poétique et ludique pour encourager les futurs talents créatifs !

Un projet créé avec Unreal Engine 5 et Touchdesigner. Il utilise une caméra calibrée pour reconnaître et capturer les différents modèles de poissons, et leur donner vie dans une scène modulaire avec des mouvements organiques en temps réel.

Cette installation immersive et interactive est un prototype destiné à présenter le concept. Il peut être déclinées en une grande variété d’univers, mettant en scène par exemple des papillons, des feuilles d’arbres, des personnages ou autre. La scénographie et ses éléments, comme le scanner, peuvent être adaptés à tous les types d’environnements et de lieux. La surface de projection est également variable en fonction des besoins : vidéo projection, mur LED, écrans.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!